Business Intelligence w e-commerce – jak wykorzystać zaawansowaną analitykę do zwiększenia sprzedaży

Skuteczna analiza biznesowa jest kluczem do sukcesu, również w branży e-commerce. Co możemy dzięki niej uzyskać, prowadząc sklep internetowy? Jak za jej pomocą zwiększymy sprzedaż? O tym wszystkim piszemy w poniższym artykule.

Business Intelligence w e-commerce

Dokładna analiza biznesowa jest niczym porządnie przeprowadzony zwiad przed bitwą. Pozwala dokładnie poznać zagrożenia oraz szanse, wskazać słabe strony w naszej taktyce i jeszcze lepiej dostosować ją do warunków, w jakich przyjdzie nam działać. Z tego powodu narzędzia BI (Business Intelligence) wykorzystywane są coraz chętniej przez przedsiębiorstwa zainteresowane stałym wzrostem swoich przychodów.

Możliwości, jakie za sobą niosą sprawiają, że są doskonałym rozwiązaniem również dla sklepów internetowych– biznesów, gdzie analiza danych ma kluczowe znaczenie dla zwiększania konkurencyjności i poprawiania wyników sprzedażowych.

Dzięki rozwiązaniom Business Intelligence, możliwe staje się analizowanie danych pochodzących z wielu źródeł (m.in. Google Analytics, systemy ERP, systemy marketing automation) oraz zestawianie ich ze sobą pod postacią czytelnych raportów. To pozwala m.in. na:
-
analizowanie popularności konkretnych produktów,
-
wyszukiwanie trendów zakupowych wśród klientów,
-
analizowanie szybkości realizacji zamówień,
-
analizowanie skuteczności działań marketingowych,
-
analizowanie wysokości sprzedaży przy zmieniających się cenach produktów.

Jak narzędzia BI wpływają na zwiększenie sprzedaży w sklepach internetowych?

Mając dostęp do zaawansowanej i przede wszystkim zautomatyzowanej analityki biznesowej, jesteśmy w stanie znacznie szybciej dokonywać ważnych decyzji, mogących wpływać na wartość sprzedaży w naszym sklepie.

Wiedząc, jakie produkty sprzedają się najczęściej, mamy możliwość stworzenia zapasów magazynowych, pozwalających zachować ciągłość oferty. Analizując czas realizacji zamówień, jesteśmy w stanie skuteczniej wyszukać tzw. „wąskie gardła”oraz wdrożyć plan ich optymalizacji. W wyniku tych czynności, pracownicy są w stanie obsłużyć większą liczbę zamówień w tym samym czasie. Z kolei analizowanie działań marketingowych pokazuje, jakie z nich przynoszą najwyższy zwrot z inwestycji(w najlepszy sposób wpływają na wzrost sprzedaży), a które na dłuższą metę stanowić będą jedynie obciążenie dla budżetu.

Łatwość obsługi systemów Business Intelligence pozwala na samodzielne przygotowywanie raportów, bez potrzeby posiadania wiedzy analitycznej.Systemy te samodzielnie, na podstawie pobieranych z różnych miejsc danych, tworzą potrzebne nam zestawienia, a następnie prezentują je pod postacią czytelnych tabel i wykresów. Dodatkowo dzięki zastosowaniu elementów sztucznej inteligencji, są w stanie automatycznie wyciągać wnioski na podstawie otrzymywanych informacji i prezentować je w łatwej do odczytania formie.

Jeśli szukasz sposobu na rozwój swojego biznesu, skorzystaj z oferty BI Insight. Zapewniamy pełne wdrożenie nowoczesnych systemów BI opartych m.in. o autorskie rozwiązania, Microsoft czy Oracle, dzięki którym będziesz w stanie skuteczniej zwiększać sprzedaż w swoim sklepie internetowym.