Jak przeprowadzić analizę działań marketingowych?

Działania marketingowe to jedna z najpopularniejszych form pozyskiwania nowych klientów. Dlatego niezwykle ważne jest, aby stale analizować przebieg poczynań, osiągane rezultaty oraz generowane przez nie koszty. Wszystko po to, aby na bieżąco optymalizować promocję firmy pod kątem najwyższej skuteczności.

Dlaczego analiza działań marketingowych jest taka ważna?

Chcąc się rozwijać, każdy biznes musi stale zwiększać swoje przychody, m. in. poprzez pozyskiwanie kolejnych klientów. Aby robić to skutecznie, firma powinna inwestować w odpowiednie działania marketingowe pozwalające jej trafić do określonych grup odbiorców z interesujących przekazem reklamowym. Działania takie, w zależności od branży, mogą być różne. Od popularnego ostatnio content marketingu, poprzez pozycjonowanie, płatne kampanie reklamowe, social media, a skończywszy na udziale w wydarzeniach takich jak targi lub konferencje.

Chcąc mieć pewność, że wszystkie siły i środki inwestowane w działy marketingu przynoszą wymierne korzyści, musimy mieć możliwość stałej analizy podejmowanych działań.

Analiza ta powinna opierać się na twardych danych liczbowych, które jesteśmy w stanie zebrać z wykorzystywanych obecnie w biznesie narzędzi. Zwłaszcza, że wiele z nich posiada dedykowane rozwiązania, pozwalające na zliczanie liczby użytkowników, podejmowanych przez nich akcji, wartości koszyków zakupowych czy też reakcji na określone wydarzenia.

Wszystko to, w zestawieniu z kosztami działań promocyjnych, pozwala wyliczyć, które z kanałów dotarcia do grupy docelowej generują najwyższy ROI(Return Of Investment– zwrot z inwestycji), a które należy natychmiast zoptymalizować lub wręcz wycofać ze strategii marketingowej przedsiębiorstwa.

Do tego celu możemy użyć zarówno wspomnianych wyżej systemów i samodzielnie zestawić ze sobą generowane przez nie raporty, jak i wykorzystać narzędzie, które zdecydowaną większość pracy wykona za nas.

Jak skutecznie analizować przebieg działań marketingowych?

Skuteczna analiza działań marketingowych jest kluczem do budowania rozwijającej się firmy. Dlatego warto wyposażyć się w specjalistyczne narzędzia, jak choćby systemy typu Business Intelligence. Pozwalają one – mówiąc w największym skrócie – przeprowadzić dogłębne analizy danych zebranych z wielu różnych systemów(np. firmowego CRM, Google Analytics czy też innych narzędzi mierzących skuteczność działań marketingowych), porównać uzyskane dane z kosztamioraz określić, które kanały promocji mają największe możliwości, a które warto wycofać przekazując budżety reklamowe tam, gdzie będą w stanie wypracować większe zyski.

Systemy Business Intelligence są odpowiedzią na zapotrzebowanie działów marketingu, usprawniając nie tylko zestawianie danych z różnych źródeł, ale również skuteczniejsze generowanie przejrzystych i czytelnych raportów.

Systemy BI, wyposażone m. in. w elementy sztucznej inteligencji oraz technologię uczenia maszynowego, są w stanie wyciągać odpowiednie wnioski z otrzymanych danych szybciej i dokładniej niż najlepsi analitycy. Dodatkowo wyposażone w moduły analityki predykcyjnej, po uzyskaniu odpowiedniej ilości informacji, są w stanie przewidywać wyniki kolejnych działań podejmowanych przez naszą firmę.

Możliwości, jakie niosą ze sobą narzędzia BI w zakresie analityki biznesowej pozwalają managerom i dyrektorom podejmować szybsze oraz trafniejsze decyzje dotyczące poszczególnych działań promocyjnych. Dzięki temu są oni w stanie lepiej realizować założenia strategii marketingowej, co przekłada się na generowane przez biznes zyski.

Systemy Business Intelligence bez wątpienia stanowią przyszłość światowego biznesu. Dlatego, aby nie odstawać od konkurencji i mieć możliwość dokładniejszego analizowania stanu swojej firmy, jak i przewidywania jej potencjalnych dróg rozwoju, warto wdrożyć system BI do swojego przedsiębiorstwa.

Specjaliści firmy BI Insight chętnie odpowiedzą na każde Twoje pytanie i pomogą dopasować rozwiązanie