Większość z nas codziennie korzysta z technologii NLP, nawet o tym nie wiedząc: wyszukiwanie online, sprawdzanie pisowni, tłumaczenie języka.
Gdzie jeszcze może mieć zastosowanie? Podpowiadamy kilka innych zastosowań przetwarzania języka naturalnego:
☑ Automatyzacja obsługi klienta
Chatboty oparte na NLP, które mogą rozpocząć interakcję z klientem, mają zdolność do przeprowadzania spersonalizowanych rozmów i dzięki temu częściowego zastępowania ludzi.
☑ Analiza nastrojów
Pomaga zrozumieć firmom, co myślą o nich odbiorcy, określając wydźwięk komentarzy opublikowanych w sieci, poprzez ich klasyfikację jako sformułowania o negatywnym pozytywnym, lub neutralnym wydźwięku emocjonalnym.
☑ Usprawnienie procesu rekrutacji
Przyspieszenie procesu rekrutacji i selekcji poprzez semantyczne wyszukiwanie życiorysów w celu jak najlepszego ich dopasowania do indywidualnych potrzeb.
☑ Obsługa likwidacji szkód
Algorytmy uczenia maszynowego przetwarzają dokumenty przesłane w formie skanów, zdjęć, e-maili, wspomagając
człowieka w procesie podejmowania decyzji dotyczących przyznania roszczenia.
☑ Klasyfikacja pacjentów
Algorytmy NLP mogą wydobywać istotne informacje z dużych zbiorów danych i dostarczać lekarzom informacje potrzebne do podjęcia szybkich decyzji dot. klasyfikacji i stosownego leczenia pacjentów.
☑... i wiele innych - z pewnością będziemy o nich pisać.
