NLP przetwarzanie języka naturalnego - zastosowania biznesowe

Większość z nas codziennie korzysta z technologii NLP, nawet o tym nie wiedząc: wyszukiwanie online, sprawdzanie pisowni, tłumaczenie języka.

 

Gdzie jeszcze może mieć zastosowanie? Podpowiadamy kilka innych zastosowań przetwarzania języka naturalnego:

☑ Automatyzacja obsługi klienta
Chatboty oparte na NLP, które mogą rozpocząć interakcję z klientem, mają zdolność do przeprowadzania spersonalizowanych rozmów i dzięki temu częściowego zastępowania ludzi. 

☑ Analiza nastrojów
Pomaga zrozumieć firmom, co myślą o nich odbiorcy, określając wydźwięk komentarzy opublikowanych w sieci, poprzez ich klasyfikację jako sformułowania o negatywnym pozytywnym, lub neutralnym wydźwięku emocjonalnym.

☑ Usprawnienie procesu rekrutacji
Przyspieszenie procesu rekrutacji i selekcji poprzez semantyczne wyszukiwanie życiorysów w celu jak najlepszego ich dopasowania do indywidualnych potrzeb.

☑ Obsługa likwidacji szkód
Algorytmy uczenia maszynowego przetwarzają dokumenty przesłane w formie skanów, zdjęć, e-maili, wspomagając 
człowieka w procesie podejmowania decyzji dotyczących przyznania roszczenia.

☑ Klasyfikacja pacjentów
Algorytmy NLP mogą wydobywać istotne informacje z dużych zbiorów danych i dostarczać lekarzom informacje potrzebne do podjęcia szybkich decyzji dot. klasyfikacji i stosownego leczenia pacjentów.

☑... i wiele innych - z pewnością będziemy o nich pisać.

 

  • Wiedza
  • Blog
  • NLP przetwarzanie języka naturalnego - zastosowania biznesowe